نوشته شده توسط : سوران زندی

 

 

 

 

سیروان: رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 660 هزار تن گندم از سطح 544 هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم در استان برداشت شود.
»ابراهیم حسن نژاد« که در جلسه ستاد هماهنگی خرید گندم مازاد کشاورزان استان سخن می گفت، افزود: بررسی ها نشان می دهد از این میزان 570 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.
وی با اعلام اینکه بیش از 90 هزار تن از گندم تولیدی استان برای ذخیره بذر و مصرف استان ذخیره سازی می شود افزود: متاسفانه به دلیل عدم بارندگی مناسب در فصل پاییز میزان تولید گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته کاهش یافته است.
وی زمان برداشت گندم را دهم تیرماه در شهرستان کامیاران عنوان کرد و افزود: زمان برداشت گندم در شهرستان های دیگر استان به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی 20 تیرماه آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان نیز از وجود 770 هزار تن فضای ذخیره سازی گندم در این استان خبر داد.
»جمال صالحی« افزود: در حال حاضر بیش از 153 هزار تن گندم در انبارها و سیلوهای استان ذخیره سازی شده است که با آغاز فصل برداشت تخلیه می شود.
وی نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری را هر کیلوگرم 360 تومان عنوان کرد و افزود: براساس دستور العمل ابلاغی به ازای هریک درصد سن زدگی 10 تومان از بهای گندم خریداری شده کم می شود.




:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: